lördag 3 juli 2010

Skitdag

Bråka om städning, kan det vara det svenskaste som finns. Eller är det en internationell grej. I dag var jag så fantastiskt less på hela härligheten att jag för kanske tredje gången föreslog städschema. Men J vägrar benhårt, tycker att är fasiken inget som ska finnas i liv, kärlek och familj. Nä, det är bara för kollektiv anser han. Nähä men vad ska vi göra då? Orka slösa på energi med att hetsa upp sig över städning. Vet inte om jag egentligen städar mer, kanske är det så att jag kör den där klassikern om att en i förhållandet plockar mer.

Vet inte. Vaknade av allergiattack och astma klockan 05.30. Sen ingen mer sömn. Anledning till mitt sura humör. Nu gråtklump. J tagit dotter och stuckit iväg. Faen.

2 kommentarer:

Underlandet sa...

O vägrar också städschema... Suck.

Hoppas du får sova en liten siesta och att det känns bättre sen.

Haren sa...

Som tur är så känns det alltid bättre sen. Och jag undrar varför jag hetsar upp mig så. Så blir allt bra igen.