fredag 12 november 2010

Day 4 - What you ate today

Alltså klockan är tjugo över sju på morgonen och det enda jag fått i mig är kaffe. Så jag ändrar till what you ate yeasterday.

Om jag tänkt på i går att jag eventuellt skulle dela med mig av gårdagens matintag hade jag nog fasiken hållt igen lite. Alltså jag skäms lätt över mat, hur mycket, hur fel och så där.

Frukost: En skål med flingor och mjölk.

Fika: Mötte kompisar för promenad och fika i parken. Åt en halv mandelcroissant och en halv äppledonut. Gött.

Lunch: Var döhungrig när jag kom hem och slevade i mig resterna av potatissalladen från middagen kvällen innan och en skål med flingor, banan och mjölk. Efteråt en skiva vattenmelon och några jordgubbar.

Middag: J handlade ju för en dag sedan! Ändå fanns det ju ingen middagsmat i kylen. Middagen blev således nödlösning nummer ett i vårt hem; pasta med de få skrynkliga grönsaker som vi råkar ha hemma och lite ost. Med lite överbliven grönsallad från kvällen innan. Var äckligt.

Snacks: Stoppade i mig en hel påse ostbågar medan jag kollade i kapp tre Big Love-avsnitt.

Hoppsan, inser att jag förtjänar all fetma som kommer min väg. Potatis, pasta, bakverk, ostbågar. Och då åt jag inte ens något bröd den här dagen. Okej, vi väljer att tänka att det var en extra usel matdag. Det blir lättast så.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Hej, skulle vilja maila dig, här är min adress, svara snälla du..

Anonym sa...

asalofvendahl@hotmail.com

Haren sa...

Oki nu har jag mailat.