torsdag 21 juli 2011

Fas ett

Mitt jobbsökande går verkligen i cirklar. Först söker jag apamånga jobb under en vecka. Sen lutar jag mig tillbaka i någon vecka och tror att jag kommer att få något av de jobben jag sökt. På den tredje veckan börjar alla nej, nej, nej, nej, nej tack att fylla inboxen. Gärna nästan alla på samma dag. Då bryter jag ihop lite och kanske grinar en skvätt och skäller på J och så. Som om det var hans fel. Sen är jag knäckt i en vecka. Efter det börjar jag om.

Nu är jag i fas ett igen. Söka apamångajobbfasen.

Kanske inte det mesta effektiva sättet att söka jobb.

Effektivt sökande en vecka av fyra.

Men jag gillar fas ett. Den positiva fasen när jag känner mig grym, kompetent och allmänt härlig.

2 kommentarer:

Colombialiv sa...

Heja, heja dig! SNART dyker drömjobbet upp!

Haren sa...

Du är så snäll och fin du. Men ärligt talat så räcker det med ett jobb just nu.