fredag 16 september 2011

Exakt detta ska jag ägna dagen åt, inte sitta på sängen och gråta

Alltid när hela jag ropar panikpanikpanik måste jag organisera och skriva listor. Låtsas vara organiserad och i kontroll ungefär. Ingen går och dör om man har kontroll över hela universum. Det förstår man ju.

I dag är jag ledig från bokhandeln. Måste jobba minst sju timmar superkoncentrerat med översättningsjobb.

Dessutom måste jag:

Tvätta.

Kolla flygbiljetter till Sverige.

Köpa en födelsedagspresent till J som visst fyller år i morgon. Vad ska jag köpa?

Köpa en baby shower-present. Till baby shower som också visst äger rum i morgon.

Tänka ut vad jag ska laga till middag och handa ingredienser till middag för granne som visst ska komma hit på middag i kväll. Och laga middagen också då.

Komma i håg att hämta Trollet på dagis.

Boka bord till i morgon kväll för att fira Js födelsedag.

Påminna barnvakten om att hon ska vara barnvakt i morgon kväll.

Inga kommentarer: