torsdag 15 september 2011

Jag tror att de flesta som bor riktigt långt bort från släkt och många vänner har en stor gemensam fasa; att någon ska dö plötsligt eller bli väldigt sjuk. Att man inte är där för andra och inte heller för sin egen skull.

Och man är så långt borta. Vet inte riktigt vad man ska göra. Slänga sig på ett plan. Eller inte.

Nu har det där telefonsamtalet kommit. Det oundvikliga. För livet är ju så. Folk blir sjuka. Folk dör. Det vet jag. Så lite har jag gått och väntat.

Känner bara hur hela jag är fylld av ilande spindlar och långtbortaångest just nu.

7 kommentarer:

Linn sa...

Usch! Jag lider med dig. Kram!

Anna sa...

Stackars dig. Vet hur det känns, tyvärr finns det inget att säga - du kommer att komma fram till rätt svar själv. Kram, Anna

CECILIA sa...

Tänker på dig.

anydaynow sa...

Man väntar på att det ska hända, men inget kan riktigt förbereda en på hur det faktiskt känns när det väl sker. Önskar att jag inte visste.

Tänker på dig. Stor kram.

Colombialiv sa...

Åh. Mardrömmen. Tänker på dig en massa.

KRAMAR

Emmy sa...

tänker på dig x

Haren sa...

Ni är så himla fina. Så då kan jag gråta en skvätt över det också.